Сидорів Сергій Мирославович

Сидорів Сергій Мирославович

доктор філософії, спеціаліст вищої категорії

викладач іноземної мови та вибіркових навчальних дисциплін, доцент кафедри англійської філології

Контакти serhii.sydoriv@сnu.edu.ua
Персональна інформація Асоціація дошкільної освіти
Освіта: Прикарпатський університет імені Василя Стефаника, 2000 р.

Кваліфікація: філолог, викладач англійської мови і літератури

Спеціальність Англійська мова і література

Навчався в King Street College та London School of English and Computing, де відмінно здав іспити ESOL та отримав Certificate in Advanced English.

Доктор філософії, спеціальність 015 – Професійна освіта (за спеціалізаціями), тема дисертації «Підготовка майбутніх учителів до організації інклюзивного освітнього середовища в сучасній початковій школі України».  H25 №002183, 23 липня 2025, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника.

Професійний досвід
Діяльність Викладач загальноосвітніх та вибіркових дисциплін: “Іноземна мова”, «Методика навчання англійської мови», «Раннє навчання англійської мови», “Англійська література”, «Практичний курс англійської мови»,  Іноземна мова за професійним спрямуванням, Англійська та інклюзія…

Працював перекладачем та тренером в міжнародних та вітчизняних організаціях та проєктах: Школа Рівних Можливостей, Міжнародний Фонд Розвитку Інтелектуальних та Природніх Ресурсів України, CITASLondon, Юнаки проти Насильства. Брав участь у тренінгах, семінарах та конференціях з розвитку громадянського суспільства та запобіганню домашньому та гендерному насильству в якості організатора, фасілітатора, тренера та перекладача (Київ, Лондон, Дюсельдорф, Ріо де Жанейро, Берлін, Тбілісі)

 Підвищення кваліфікації
  • Івано-Франківський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти,
    Сертифікат про підвищення кваліфікації «Учителі (викладачі) англійської мови, керівники гуртка Варіант 3 (УАМ)» № ПК02136376/УАМ3/01/000977/20.
    24.01.2020
    1 кредит ЄКТС/30 годин
  • Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Кафедра математики та інформатики і методики навчання,
    Сертифікат № 202004/1143,
    навчання за програмою дистанційного тренінгу “Я роблю це так” з організації дистанційного навчання засобами G Suite for Education,
    27 квітня 2020 року
    18 год
  • The State University of New York через платформу Coursera,
    online non-credit course on ADHD: Everyday Strategies for Elementary Students,
    coursera.org/verify/EJ3LYTYPS5B5
    05/30/2020
    8 hours approx.
  • Вінницький соціально-економічний інститут,
    Сертифікат Р /н 1/6-34 Наказ №93 від 23.09.20
    Від інклюзії до індивідуального підходу: завдання та оцінювання в умовах дистанційного навчання.
    23.09.2020
    0.2 кредит ЄКТС/5 годин
  • Академія цифрового розвитку,
    Сертифікат № BC-03541 про успішне завершення курсу
    “Ефективні рішення Google for Education для хмарної взаємодії”,
    24.11.2020
    0,5 кредитів ECTS.
  • Вінницький соціально-економічний інститут,
    Сертифікат Р /н 1/7-1158 Наказ №112 від 30.11.2020
    Інклюзивне навчання та дистанційна освіта.
    30.11.2020
    9 годин
  • ГО “Соціальна перспектива” Вінницький соціально-економічний інститут,
    Сертифікат № SRKPSI-CE000828
    “Інклюзія і дистанційне навчання”
    22.01.2021
    1 кредит ЄКТС/30 годин
  • “PNU EcoSystem” ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”,
    Cертифікат № 185
    Інноваційні технології в освітній діяльності педагога
    21.01.2021
    1 кредит ЄКТС/30 годин
  • Міжнародний інститут інклюзії,
    Всеукраїнський науково – практичний симпозіум “Становлення інклюзивних процесів в Україні: поступ, досвід, перспективи”.
    Сертифікат №СІП23-24.08.21/242
    “Особливості інклюзивного навчання”
    24 серпня 2021.
    0.5 кредит ЄКТС/15 годин
  • ВДПУ імені Михайла Коцюбинського,
    Підвищення кваліфікації за видом майстер-клас під час роботи секції “Театральне мистецтво як засіб розвитку soft skills дітей у контексті досвіду країн ЄС та України” в рамках проєкту Erasmus + Module Jean Monnet
    Сертифікат № 2104071адм/430.
    23 квітня 2021 р
    0.4 кредити ECTS/8 год
  • Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника,
    Свідоцтво про підвищення кваліфікації CE22 №1076
    Педагогіка партнерства: техніки зворотного зв’язку у форматі дистанційного/очного навчання
    31.01.2022
    1 кредит ЄКТС/30 годин
  • Johns Hopkins University (Coursera)
    An online non-credit course on Psychological First Aid,
    https://coursera.org/share/05fac2526b1e79ea74c43ace7e6d9179
    Mar 19, 2022,
    6 hours approx.
  • Міжнародний інститут інклюзії,
    Міжнародний науково – практичний симпозіум
    “Освіта, наука та культура України в світі: мобільність, глобалізація, інклюзія”.
    Сертифікат № МС-2022/51
    “Особливості інклюзивного навчання”
    24 серпня 2022.
    0.5 кредит ЄКТС/15 годин
  • Національний центр «Мала академія наук України»,
    Сертифікат № ІТМЕ-04729
    Інноваційні трансформації в сучасній освіті: виклики, реалії, стратегії
    27.10.2022
    0.7 кредит ЄКТС/21 годин
  • Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника,
    Свідоцтво про підвищення кваліфікації CE22 № 1294
    Професійний розвиток викладача в умовах воєнного стану
    27.02.2023
    1 кредит ЄКТС/30 годин
  • Міжнародний інститут інклюзії,
    Сертифікат № ВСМ-2023/200
    «Коучинг, менторинг, тьюторинг і фасилітація в інклюзії: стратегії відновлення»
    24.08.2023
    1 кредит ЄКТС/30 годин
  • TESOL-Ukraine and Erasmus+ MultiEd project,
    Certificate of Participation № 13.10.2023 – 53
    Dissemination of MultiEd Main Results»
    October 13, 2023
    0,1 кредиту ЄКТС /3 години
  • TESOL-Ukraine and Erasmus+ MultiEd project,
    Certificate of Participation № 27.10.2023 – 60
    Dissemination of MultiEd Main Results…
    October 27, 2023
    0,1 кредиту ЄКТС /3 години
  • TESOL-Ukraine and Erasmus+ MultiEd project,
    Certificate of Participation № 30.10.2023 – 36
    Beyond MultiEd…
    October 30, 2023
    0,1 кредиту ЄКТС /3 години
  • Інститут цифровізації освіти НАПН України,
    Сертифікат про підвищення кваліфікації №20231213/491
    Онлайн школа “Цифрові технології в наукових дослідженнях”
    13.12.2023
    2 кредити ЄКТС/60 годин
  • ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти»,
    Сертифікат ПК №015063
    Формування інформаційно-комунікаційної компетентності педагогічних працівників закладів дошкільної освіти
    01.02.2024
    1 кредит ЄКТС/30 годин
  • Державна наукова установа «Український інститут науково-технічної експертизи та інформації»,
    Certificate of attendance №01032024AT/75
    AISE 2024
    1-2.03.2024
    0.25 кредит ЄКТС/7.5 годин
  • AISE 2024,
    Сертифікат №2024МК/113
    Майстер клас GPT-Store / ШІ-сервіси в навчанні
    1.03.2024
    0.05 кредит ЄКТС/1.5 годин
  • ДНУ «УкрІНТЕІ»,
    Certificate of appreciation №01032024AP/220
    Presentation of worthy scientific report at AISE 2024
    2.03.2024
    0.5 кредит ЄКТС/15 годин
  • Міжнародний інститут інклюзії,
    Сертифікат № КММ-042024/325
    “Мова, мовлення, терапія: міждисциплінарний підхід”
    20.04.2024
    0.5 кредит ЄКТС/15 годин
  • U.S. Department of State OPEN,
    Certificate of achievement
    Teaching English for Young Learners
    18.05.2024
  • Sumy State University,
    Certificate of Participation № 200-12.06.2024
    Paper Terminology of Inclusive Education…
    1.06.2024
    10 hours
  • НАПН України, Університет менеджменту освіти,
    Свідоцтво СП 35830447 0114-24
    Формування інклюзивної компетентності майбутніх педагогів…
    11.05.2024
    4 кредити ЄКТС/120 годин
  • Міжнародний інститут інклюзії,
    Сертифікат № ВС-2024/36
    Психолого-педагогічні та медико-реабілітаційні засади інклюзивності
    24.08.2024
    1 кредит ЄКТС/30 годин
  • ПНУ ім. В. Стефаника,
    Сертифікат учасника Всеукраїнської конференції
    Доповідь про інклюзивну самоідентифікацію українців Галичини
    11.10.2024
    1 кредит ЄКТС/30 годин
  • Білоцерківський факультет неперервної професійної освіти,
    Сертифікат № 04-01-23/559
    Доповідь “Транзиція осіб з ООП…”
    30.09.2024
    0.2 кредиту ЄКТС/6 годин
  • Донбаська національна академія будівництва і архітектури,
    Сертифікат № 090/18-11
    Цифрові інструменти для інтерактивного навчання
    18.11.2024
    0.07 кредиту ЄКТС / 2 години
  • Донбаська національна академія будівництва і архітектури,
    Сертифікат № 095/21-11
    Modern Teaching with ICT Tools…
    21.11.2024
    0.07 кредиту ЄКТС / 2 години
  • Черкаський національний університет, Bethel University (USA)
    Сертифікат № 16-04-2025/07-05
    Конференція з питань освіти осіб з інвалідністю
    16 квітня 2025
    12 акад. год.; 4 кредити ЄКТС
  • ІПООД імені Івана Зязюна НАПН України,
    Сертифікат № 2504/26
    “Академічна доброчесність дослідника…”
    25 квітня 2025
    0,1 кредиту ЄКТС / 3 акад. год
  • Dinternal Education,
    Сертифікат № 89438988
    Test Driving Competency-based Language Teaching
    28.03.2025
    0.07 кредиту ЄКТС / 2 години
  • Dinternal Education,
    Сертифікат № 10323922
    Games That Teach
    31.03.2025
    0.07 кредиту ЄКТС / 2 години
  • Dinternal Education,
    Сертифікат № 74175548
    Teaching Mediation in the New Ukrainian School
    02.04.2025
    0.07 кредиту ЄКТС / 2 години
  • Dinternal Education,
    Сертифікат № 23436044
    Best Pearson titles for ADULTS in 2025/26
    11.04.2025
    0.07 кредиту ЄКТС / 2 години
  • Dinternal Education,
    Сертифікат № 91848142
    Best Pearson titles for PRIMARY school in 2025/26
    18.04.2025
    0.07 кредиту ЄКТС / 2 години
  • Oxford University Press,
    Oxford Professional Development Webinar
    “Oxford Test of English…”
    15 січня 2025
    0.03 кредиту ЄКТС / 1 година
  • Oxford University Press,
    Oxford Professional Development Webinar
    “Oxford Professional Development Day |Ukraine | March 2025”
    20 березня 2025
    0.07 кредиту ЄКТС / 2 години 10 хв.
  • Oxford University Press,
    Oxford Professional Development Event
    “ELTOC Chapter 10 Block 1”
    13 березня 2025
    0.16 кредиту ЄКТС / 5 годин
  • Oxford University Press,
    “ELTOC Chapter 10 Block 2”
    14 березня 2025
    0.16 кредиту ЄКТС / 5 годин
  • Oxford University Press,
    “ELTOC Chapter 10 Block 3”
    15 березня 2025
    0.19 кредиту ЄКТС / 5 годин 75 хв.
  • ГО «Прогресильні»,
    Сертифікат № ВКШІО-3525
    Великий курс про ШІ в освіті
    9 червня 2025
    1,5 кредити ЄКТС / 45 годин
  • Державний науково-методичний центр змісту культурно-мистецької освіти,
    Сертифікат № 954
    ІV Міжнародний семінар «Початкова мистецька освіта сьогодення…»
    17 червня 2025
    0.5 кредиту ЄКТС / 15 годин
  • УДУ ім. М. Драгоманова,
    Сертифікат №11290-25
    Цифрова гігієна дітей дошкільного віку
    7 липня 2025
    0,1 кредити ЄКТС / 3 години
  • Express Publishing,
    The Five Stages of a Teacher by Jenny Dooley
    26 вересня 2025
    0,07 кредити ЄКТС / 2 години
  • Oxford University Press,
    “Graded readers for very young learners”
    9 жовтня 2025
    0.05 кредиту ЄКТС / 1 година 30 хв.
  • Oxford University Press,
    “ELTOC Chapter 11 Block 2”
    17 жовтня 2025
    0.16 кредиту ЄКТС / 5 годин
  • Oxford University Press,
    “ELTOC Chapter 11 Block 3”
    18 жовтня 2025
    0.16 кредиту ЄКТС / 5 годин
  • Express Publishing,
    Embracing Neurodiversity in the English Classroom
    31 жовтня 2025
    0,07 кредити ЄКТС / 2 години
  • ТОВ Видавництво «Ранок»,
    Сертифікат 7724-29253-53232
    Creative Ways to Boost English Learning Motivation
    11 листопада 2025
    0,07 кредити ЄКТС / 2 години
  • ТОВ Видавництво «Ранок»,
    Сертифікат 7724-24519-53232
    Project-Based Learning…
    11 листопада 2025
    0,07 кредити ЄКТС / 2 години
Наукові публікації, навчально-методичні матеріали Основні публікації

  1. Sydoriv, S. and Sydoriv, L. (2025). Applying National Identity Narratives in Training Inclusive Teachers. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, 12(1). 119–134. DOI: https://doi.org/10.15330/jpnu.12.1.119-134 – Scopus
  2. Сидорів С. Формування мотиваційно-ціннісної готовності майбутніх учителів до створення інклюзивного освітнього середовища в початковій школі (експериментальний кейс). Суспільство та національні інтереси. 2025. № 3(11). C. 326-337. DOI: https://doi.org/10.52058/3041-1572-2025-3(11)-326-337  – категорія Б
  3. Sydoriv, S. (2024). “Introduction”. In The Space of Inclusive Education (pp. 1–3). Leiden, The Netherlands: Brill. https://doi.org/10.1163/9789004688131_001 – Scopus
  4. Dubkovetska, I., Budnyk, O., & Sydoriv, S. (2024). “Chapter 13 Backgrounds and Prospects of Implementation of Inclusive Education in Ukraine”. In The Space of Inclusive Education. Leiden, The Netherlands: Brill. https://doi.org/10.1163/9789004688131_017 – Scopus
  5. Sydoriv, S. (2024). “Chapter 15 Implementing Inclusive Learning Environment Globally: Legislation and Practices”. In The Space of Inclusive Education. Leiden, The Netherlands: Brill. https://doi.org/10.1163/9789004688131_019 – Scopus
  6. Blyznyuk, T., & Sydoriv, S. (2024). “Chapter 16 Celebrating Diversity: A Person-Centered Approach in Inclusive Education”. In The Space of Inclusive Education. Leiden, The Netherlands: Brill. https://doi.org/10.1163/9789004688131_021 – Scopus
  7. Budnyk, O., & Sydoriv, S. (2024). “Chapter 21 Socialization of Persons with Disabilities in the Inclusive Space”. In The Space of Inclusive Education. Leiden, The Netherlands: Brill. https://doi.org/10.1163/9789004688131_026 – Scopus
  8. Sydoriv, S. (2024). “Chapter 22 Developing Character by Means of Inclusive Strategies and Practices”. In The Space of Inclusive Education. Leiden, The Netherlands: Brill. https://doi.org/10.1163/9789004688131_027 – Scopus
  9. Sydoriv, S., & Sydoriv, L. (2024). “Chapter 25 Inclusion in Ukraine: What the Future Needs and Should Hold”. In The Space of Inclusive Education. Leiden, The Netherlands: Brill. https://doi.org/10.1163/9789004688131_030 – Scopus
  10. Sydoriv, S. (2024). “Introduction to Part 2”. In The Space of Inclusive Education (pp. 189–191). Leiden, The Netherlands: Brill. https://doi.org/10.1163/9789004688131_008 – Scopus
  11. Sydoriv, S. (2024). “Introduction to Part 4”. In The Space of Inclusive Education (pp. 63–64). Leiden, The Netherlands: Brill. https://doi.org/10.1163/9789004688131_020 – Scopus
  12. Sydoriv S., Telna O., & Budnyk O.  Employment of People with Disabilities in Ukraine: Challenges and Opportunities. In R. Tichá, B. Abery & J. Šiška (Eds.), The Value of Employment for People with Disabilities Around the World: The Dignity of Work. Cambridge Scholars Publishing, 2024. P. 93–118. https://www.cambridgescholars.com/product/978-1-0364-0758-2 – міжнародна монографія
  13. Sydoriv S. (2023). Training Educators to Foster Inclusion and Resilience: Lessons from Ukraine. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, 10(1), 167-186. https://doi.org/10.15330/jpnu.10.1.167-186  Scopus
  14. Budnyk, O., Sydoriv, S., Serman, L., Lushchynska, O., Tsehelnyk, T., & Matsuk, L. (2022). Inclusive education in rural schools of Ukraine or how to ensure quality inclusive education in rural schools in Ukraine?. Revista Brasileira De Educação Do Campo, 7, e13940. https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e13940 – Web of Science
  15. Tkhir, M., Sydoriv, S. (2022) Being optimistic about inclusion: Biden’s rhetorical strategy of positive self-presentation reflected in teacher training policy. Journal of Curriculum and Teaching, 11(3), 38-46. https://doi.org/10.5430/jct.v11n3p38 – Scopus
  16. Sydoriv, S. (2022). Pre-service training of elementary school teachers for organization of inclusive learning environment. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, 9(1), 169-179. https://doi.org/10.15330/jpnu.9.1.169-179 (категорія Б)
  17. Sydoriv, S. (2020). Organizing and Sustaining Inclusive Learning Environment: International Practices . Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, 7(1), 122-128. https://doi.org/10.15330/jpnu.7.1.122-128 (категорія Б)
  18. Budnyk, O. & Sydoriv, S. (2019) Social and pedagogical aspects of the development of inclusive education. Sociální pedagogika / Social Education,, 7(1), 36–48. https://doi.org/10.7441/soced.2019.07.01.03

Підручники:

  1. Навчальний курикулум з інклюзивної освіти / уклад. Л. М. Сидорів, О. А. Тельна, Т. М. Цегельник, С. П. Яланська, Н. М. Атаманчук, О. С. Деркачова, за ред. С. М. Сидоріва. Івано-Франківськ : Видавець Кушнір Г. М., 2020. 198 с.
  2. Тельна О. А., Маланчій В. О., Дацьо Н. О, Сидорів С. М., Селепій О. Д., Весніна Н. В., Приймак Н. П., Сидорів Л. М. Сходинки інклюзії : наук.-практ. посібник для педагогів, студентів та батьків. / за ред. С. М. Сидоріва. Івано-Франківськ : Видавець Кушнір Г. М., 2019. 155 с.

Посібники:

  1. Сидорів C. Методика навчання англійської мови в дошкільних закладах: paying homage to Dr Shkvarina. Курс лекцій. Івано-Франківськ, 2026. 184 c.
  2. Сидорів С. М. Творимо інклюзивне освітнє середовище в початковій школі: Методичні рекомендації до виконання курсового проєкту «Передовий досвід та авторські методики». Івано-Франківськ, 2025. 52 с. 
  3. Сидорів C. English literature for children in inclusive learning environment. Івано-Франківськ, 2025. 162 с.
  4. Наш стрілецький інклюзивний край: Навчально-методичний посібник / упор. Л. Сидорів, ред. С. Сидорів. Івано-Франківськ, 2024. 144 с.
  5. Інклюзія, Справедливість, Взаємодія. Підготовка педагогів до організації інклюзивного освітнього середовища в сучасній початковій школі України : мат. мультидисциплінарного симпозіуму з міжнар. участю, Івано-Франківськ, 3-4 квітня 2024. / ред. С. Сидорів. Івано-Франківськ, 2024. 288 с.
  6. Sydoriv, S. (2024). Practical course of the English language in inclusive learning space: а comprehensive guide to organize self-study in inclusive environment. V 1: check Arakin out. Pysa4ka.
  7. Навчання в різноманітності та резилентності: методичні рекомендації до виконання курсового проєкту зі спеціалізації «Англійська мова» / уклад. С. М. Сидорів. Івано-Франківськ, 2023. 28 с.
  8. Sydoriv, S. (2023). English and Inclusion: Self-study and distance learning guide for students majoring in Special Education and Speech Therapy.
  9. Навчаємо англійської в безпечному інклюзивному освітньому просторі : методичні рекомендації до проходження виробничої (педагогічної) практики з додаткової спеціалізації «Англійська мова» / автор-укладач С. М. Сидорів. Івано-Франківськ, 2023. 44 с.
  10. Методичні вказівки для самостійної роботи студентів та дистанційного навчання з  Методики навчання англійської мови в дошкільних закладах та початковій школі: організовуємо інклюзивний освітній простір онлайн / автор-укладач С. М. Сидорів. Івано-Франківськ, 2021. 26 с.
  11. Методичні вказівки до проходження виробничої (педагогічної) практики з додаткової спеціалізації «Англійська мова» / автор-укладач С. М. Сидорів. Івано-Франківськ, 2021. 44 с.
  12. Методичні рекомендації до виконання курсового проєкту зі спеціалізації «Англійська мова: організовуємо інклюзивне освітнє середовище в ЗДО» / автор-укладач С. М. Сидорів. Івано-Франківськ, 2021. 28 с.
  13. Teaching to diversity: інклюзивні казки для Тамілки/ за ред. С. М. Сидоріва. Івано-Франківськ, 2021. 84 с.
  14. Sydoriv, S. (2023). Teaching to diversity: інклюзивні казки для Тамілки. Zenodo. https://doi.org/10.5281/zenodo.10137628
  15. Sydoriv, S. Human rights, diversity, equality – developing inclusive learning environment: a companion for students and young professionals / Права людини, різноманітність, рівність – творимо інклюзивне освітнє середовище засобами англійської за професійним спрямуванням: навчально-методичний посібник. Ivano-Frankivsk, Kushnir publishing. 2020. 66 c.
  16. Дацьо Н., Гошовський В., Якимів О., Маланчій В., Сидорів C. Нічого про нас без нас / Nothing about us without us : порадник для учасників інклюзивного процесу / за ред. С. М. Сидоріва. Івано-Франківськ, 2018. 44 c.